Italian beauty, carbon soul

Italian beauty, carbon soul

Carbon-tech generation

Carbon-tech generation

Extra space without extra weight

Interior design<br/> by Carlo Galeazzi

Interior design
by Carlo Galeazzi

Extérieur

Intérieur

Vidéo

Dispositions

Features

Carbon-tech generation

The use of carbon fibre is a construction choice that allows volumes and surfaces to be increased in size while keeping the same weight, therefore maintaining excellent levels of dynamic stability.
Carbon fiber lamination is applied to:

  • Superstructure
  • Flydeck
  • Rollbar
  • Hard top (opt)

Humphree Automatic Trim system

Automatic interceptors by Humphree gives the vessel the lift it needs to get up on plane faster or to reach that optimum running trim. In this way the resistance of the hull is automatically optimised for every speed and load condition, this resulting in increased speed and lower fuel consumption. The Humphree system is all electric powered by 12-24 Volt DC. Thanks to the design of the Interceptor it only requires a small amount of power to move the blade up and down, even under high speed operation.

Automatic Fuel transfer e-pump

The system automatically transfers the diesel fuel from tank to tank, ensuring that the heel angle is kept close to zero in the case of variable load distribution and refuelling.

HTS High Technical Standard declaration

Azimut 72 has been designed and engineered according to the highest standards applied in the recreational industry for production boats. Thanks to CE Category A and NMMA Certification the boat is in compliance with the two major safety codes for boat below 24 meters

Spécifications techniques

Main Technical data
Longueur hors tout (y compris cabine de commande)22.64 m (74' 3'')
Longueur de la coque (y compris la plate-forme)22.05 m (72’4")
Largeur au barrot5.60 m (18' 4'')
Tirant d'eau (y compris hélices à pleine charge)1.82 m (5' 11'')
Déplacement (à pleine charge)53,3 t
Project
Matériau de constructionVTR/GRP + Fibra di carbonio /Carbonfiber
Style extérieur & conceptStefano Righini
Designer d'intérieurCarlo Galeazzi
Hull designerStudio P.L.A.N.A. & Azimut Yachts
QuillePlaning with deadrise 15,6 ° aft
ConstructeurAzimut Yachts
Accomodation
Cabines4 + 2 crew
Couchettes8+ 2 crew
Salles de bain4 + 1 crew
Performance
Moteurs2 x MAN CR V12 - 1.400 mhp
Vitesse maximale (charge de test)31 kn
Vitesse de croisière (charge de test)26 kn
Tank capacity
Moteurs2 x MAN CR V12 - 1.400 mhp
Réservoir carburant5200 l (1373 U.S. Gal)
Réservoir d'eau douce1100 l (290 U.S. Gal)

Data refers to UNI ISO 8666 conditions

Les matériaux des yachts Azimut ont été conçus et développés de façon à offrir aux utilisateurs la représentation la plus précise des possibilités du yacht. La finition, l'équipement standard et la gamme d'options proposés peuvent varier d'une coque à l'autre. Les informations fournies par les matériels (Tours virtuels, images, vidéos, etc....) le sont uniquement dans un but d'information. Bien que la société Azimut Yachts s'efforce de fournir des informations précises sur ce site, il peut toujours y avoir des imprécisions techniques ou des erreurs typographiques. Azimut Yachts n'effectue aucune déclaration ni garantie concernant la précision, l'exhaustivité ou l'authenticité de l'image ou de la représentation du produit affiché par rapport à l'image ou à la représentation du produit dans la réalité. Azimut Yachts se réserve le droit de modifier à tout moment, sans préavis, le contenu et les caractéristiques de ses yachts et méga-yachts, y compris, sans y être limités, les couleurs, les matériaux, les options et l'équipement .